Nastavení

Centrum nápovědy Profi Účtenky

Nyní se podíváme, jak si Profi Účtenku správně nastavit. Přejděte do nastavení aplikace vpravo nahoře pomocí tlačítka .

Údaje o firmě

V záložce „Firma“ uveďte identifikační údaje své firmy. Pokud jste plátci DPH, zatrhněte přepínač tak, aby svítil zeleně.


Nastavení účtenek

V této sekci vyplníte údaje, které budou na účtenkách.

Číslo účtenky – slouží ke změně čísla účtenky. Od nového roku si například můžete nastavit pořadové číslo účtenky opět od 000001. Pro potvrzení nastavení je třeba vystavit účtenku.

Použít rok v prefixu účtenky – Pokud využijte tuto volbu, pořadové číslo účtenky bude začínat aktuálním rokem, např. 20170000001.

Prefix čísla účtenky – Číslo vaší účtenky nemusí začínat pouze aktuálním rokem (viz předchozí volba).

Do označení si můžete doplnit i libovolná písmena. Pokud například evidujete z více zařízení, můžete si nastavit prefix “POKL2”. Hned budete z čísla dokladu vědět, že jste ho vystavili na pokladně č. 2. Účtenka pak bude mít číslo 2017POKL20000001. Prefix – tedy rok a text před pořadovým číslem účtenky – nemusíte uvádět. Pokud si ho nenastavíte, účtenka bude označená pouze číselnou řadou, např. 0000001.

Aktuální číslo účtenky – slouží ke změně aktuálního čísla. zde můžete například nastavit od nového roku aktuální číslo účtenky 1. Pro potvrzení je potřeba provést vystavení jedné účtenky.

Záhlaví prodejky – Zde uvedete název, který se bude tisknout na záhlaví dokladu – např. úhrada za fakturu nebo prodejka.

Zápatí prodejky (poznámka) – Na tomto místě můžete doplnit libovolný text, který se vytiskne v zápatí účtenky. Dobrou volbou je například vaše otevírací doba.

Tisknout kopii – Pokud tuto možnost povolíte, po každém vystavení účtenky se vás aplikace zeptá, jestli chcete vytisknout její kopii.

Výchozí akce – Zde si zvolíte, jaká akce se má automaticky provést po uzavření účtu. Na výběr máte tisk účtenky nebo její odeslání do e-mailu, přes SMS, na WhatsApp, Viber a další. Pokud zvolíte “Zeptat se”, po uzavření účtu se vám zobrazí nabídka, ze které si další akci vyberete.


Nastavení tisku

V záložce Zařízení spravujete tiskárny. Když kliknete na Přidat tiskárnu, zobrazí se vám dialog, ve kterém si zvolíte, jestli používáte bluetooth nebo wi-fi. Pak ze seznamu vyberete tiskárnu spárovanou se systémem.

Počet znaků na řádek – Zde si vyberete, kolik znaků se vytiskne na jeden řádek účtenky. Máte následující možnosti: 32, 42, 48, 52, 56 a 60. Některé typy tiskáren nepodporují všechny varianty.

Výchozí font písma – Na výběr máte mezi dvěma typy písem. Písmo A má větší znaky a hodí se k volbě 32 znaků na řádek. Písmo B je menší a dobře sedí k volbě 42 znaků na řádek. Možnost změny písma není podporovaná všemi typy tiskáren.

Tisknout bez diakritiky – Tuto volbu zatrhněte, pokud vaše tiskárna nemá českou lokalizaci a čárky a háčky jí dělají problémy.

Tisknout QR kód – Jestli chcete mít na účtence QR kód, zvolte tuto možnost. QR kód obsahuje údaje o dokladu a můžete je snadno načíst do systému, který tyto kódy podporuje.

Tisknout Epson QR kód – Tuto možnost zatrhněte, pokud máte tiskárnu Epson a chcete tisknout QR kód. Při použití jiných tiskáren tuto volbu nezapínejte.


Smazání dat a nastavení

Pod záložkou „Administrace“ máte možnost vymazat jednotlivé části aplikace:

Smazat doklady: smaže všechny vystavené doklady
Smazat ceník: smaže všechny položky ceníku
Smazat oblíbené: smaže připnutí položek rychlých kláves
Smazat nastavení: smaže veškeré nastavení aplikace

Varování: všechny akce jsou nenávratné!

DALŠÍ OBLASTI NÁPOVĚDY

Řešení potíží

Nenašli jste odpověď?