Manuál nastavení Profi Účtenky


Máte dotaz ohledně Profi Účtenky?


Možná se již na stejnou otázku někdo ptal, zkuste vyhledat váš dotaz.

Kolik chcete, počet je neomezený.

Ano, průběžně vydáváme nové verze, které rozšiřujeme o další funkce. Aktualizace se vám nainstaluje automaticky, takže se nemusíte o nic starat a vždy pracujete s nejnovější verzí. Přechod na aktuální verzi je hotový za cca dvě minuty. Informace o aktualizacích najdete na blogu v rubrice Novinky.

V článcích na blogu nebo v changelistu (stránka s informacemi o aktualizacích) na App Storu, Google Play a Microsoft Storu odkud si Profi Účtenku stahujete.

Na Androidu je potřeba verze systému 4.1 a vyšší. Na iOS potřebujete verzi 9. 3 a vyšší. Na Windows běží aplikace pouze pod verzí Windows 10.

V případě, že máte Windows 10, spustíte Profi Účtenku na jakémkoliv tabletu, počítači či notebooku. Na Androidu je potřeba zařízení, které je certifikované od Googlu (obsahuje Google Play). Co se týká hardwaru, nemůžeme zaručit funkčnost na každém zařízení.

Seznam ověřených tiskáren, které dobře komunikují s Profi Účtenkou, najdete v tomto článku. Tiskárny si můžete koupit u kolegů v e-shopu Profi pokladny.cz.

Certifikát s příponou .p12 si nejdřív vygenerujte na stránkách finanční správy. Pak ho uložte do Profi Účtenky.  Podrobný video návod najdete zde 

Tyto kódy nikde nenastavujete, program je generuje sám. Nejdřív ale musíte v aplikaci zprovoznit EET. K tomu je potřeba:

  • vložit EET certifikát,
  • vyplnit ID provozovny, ID prodejny a DIČ,
  • uvést heslo certifikátu.

Podívejte se na kompletní návod.

Po připojení do systému EET se na účtenky bude automaticky vkládat FIK (fiskální identifikační kód) a PKP (podpisový kód poplatníka). Při výpadku internetu na účtenkách najdete kód BKP (bezpečnostní kód poplatníka).

Indikátor může mít tři barvy:

  • červenou – EET je špatně nastavená,
  • zelenou – EET funguje,
  • šedou – EET je správně nastavená, ale momentálně vypnutá.

Červená ikona zároveň ukazuje počet neodeslaných účtenek na servery finanční správy. Pokud potřebujete EET spustit, postupujte podle návodu.

Aplikace je jednoduchá, takže si pravděpodobně poradíte i bez manuálu. Ale pokud hledáte návody, jsou na blogu Profi Účtenky

Data z Profi Účtenky si uložte do iDokladu. Po synchronizaci aplikací se každý prodej z Profi Účtenky automaticky přenese do iDokladu, kde se v cloudu zálohuje po neomezeně dlouhou dobu. Nastavení údajů o firmě a položky zboží zatím nelze zálohovat nelze.

Postupujte podle našeho návodu na synchronizaci aplikací a v iDokladu pro spárování použijte svůj EET certifikát. Pokud ho ještě nemáte, stáhněte si testovací.

Storno vyřešíte pomocí dokladu s názvem vratka. Ten původní účtenku anuluje (samotnou účtenku nejde smazat).

V nastavení si otevřete záložku Zařízení a zvolte možnost Vybrat výchozí font A (větší) nebo B (menší).

Otevřete si nastavení Profi Účtenky a na záložce Zařízení zkontrolujte počet znaků na řádek. Právě v něm bývá někdy problém. V případě tiskárny s šířkou papíru 57 mm si nastavte 32 znaků a font A. Pokud chcete používat font B, zvolte 42 znaků.

Ano, přejděte do nastavení a vyberte požadovanou účtenku. Klikněte na ikonu obálky a otevře se váš výchozí poštovní klient. Uvedete adresáta a e-mail odešlete.

Pokud s Profi Účtenkou pracujete na mobilu a doklady si odesíláte na e-mail, který otevíráte na počítači, mohou se občas objevit komplikace. Pomůže, když si do počítače nainstalujete e-mailového klienta jako například Outlook, Thunderbird atd. Do tohoto programu si pak přidáte svoji běžnou poštovní schránku například na Gmailu nebo Seznamu.

Při odesílání dokladu z Profi Účtenky stisknete tlačítko “Odeslat účtenku přes e-mail” a systém vám nabídne aplikace, pomocí kterých můžete akci dokončit. Zvolíte si svého e-mailového klienta (Outlook atd.) a účtenka se odešle.

Když vystavujete účtenku a potřebujete zadat slevu, stačí stisknout tlačítko Vratka. Zadáte částku a ta se automaticky z dokladu odečte.

Účtenky z aplikace smazat nejdou. Proto si Profi Účtenku odinstalujte a pak si ji znovu stáhněte. Ale myslete na to, že bude nutné aplikaci znovu nastavit (uložení EET certifikátu, nastavení hlavičky účtenek).

Profi Účtenka tuto možnost neumí. Řešením je pořízení dvou telefonů a jejich spárování přes účet na iDokladu. Poté budete mít všechna data na jednom místě.

Profi Účtenka slouží pouze jako jednoduchý nástroj na vyřešení EET a stav zásob sledovat neumí. Pokud vám tato evidence chybí, použijte iDoklad.

Ano, s aplikací můžete pracovat i bez certifikátu. Využijete ji jako jednoduchou pokladnu.

Číselnou řadu nemůžete upravit, protože by pak nešly zpětně dohledat informace o historii plateb.

Aplikace nyní používá pouze české koruny.

Profi Účtenka si bere údaje (datum, čas, měna) z operačního systému. Proto si v něm nastavte jako výchozí jazyk češtinu.

Od nové verze 2.5 můžete platidla kombinovat. Proto je nutné v režimu plateb napsat, jak vysokou částku bude zákazník kartou hradit.

Příklad: Prodali jste zboží za 500 Kč. Zákazník zaplatí 400 Kč kartou a 100 Kč doplácí hotově. Do Profi Účtenky nejdřív namarkujte 400 Kč a vyberete způsob platby kartou. Pak namarkujete 100 Kč a jako způsob platby zvolíte hotově.