Nastavení EET

Centrum nápovědy Profi Účtenky

Nastavení EET v Profi Účtence

• V Profi Účtence tlačítkem vpravo nahoře přejděte do nastavení.
• Otevřete si záložku EET a vyplňte všechny potřebné údaje.

Nastavení DIČ

• DIČ uvádějte ve formátu CZ123456789. Pokud jste DIČ už vyplnili v záložce Firma, vyplní se automaticky i tady.
• Zvolte Režim provozu pro evidování tržeb – Běžný nebo Zjednodušený

Nastavení provozovny

• Vyplňte kolonku označení provozovny. Údaj po přihlášení najdete v administraci Daňového portálu na kartě Provozovny. Pokud máte provozovnu pouze jednu, má označení 11. Druhá provozovna má označení 21 atd.
 Označení pokladny je název, které slouží k identifikaci pokladního místa. Může mít například tvar “0001” a generujete si ho sami. Název uvádějte bez diakritiky a speciálních znaků.

Import certifikátu

• Pomocí tlačítka Načíst certifikát importujete do aplikace EET certifikát (s koncovkou .p12). U zařízení na platformách Android a Windows se vám zobrazí možnost vybrat certifikát z úložiště zařízení. Pokud používáte iOS, ukáže se vám možnost importu z cloudu (iCloud, OneDrive atd.). Po úspěšném importu se zobrazí popisek Vybraný certifikát a pod ním se ukáže jeho označení. Pokud ho potřebujete smazat, klikněte na ikonu .
• Dále zadejte heslo certifikátu, které jste si vytvořili při generování EET certifikátu v administraci na Daňovém portálu (heslo není totožné s heslem, které bylo součástí autentizačních údajů).

Zapnutí EET

• Přepínač přesuňte do polohy Zapnout EET. Přepínač se označí zelenou barvou a vaše účtenky se od této chvíle začnou odesílat na servery finanční správy.
• Tlačítkem Test EET si otestujete, jestli EET funguje. Pokud se objeví nějaká závada, aplikace vám napíše důvod nefunkčnosti. Při řešení potíží Vám pomůže FAQ pod článkem.

Nápověda Profi Účtenky

Řešení potíží

Soubor s příponou .cert je pouze podpisový soubor a nejedná se tedy o certifikát.
Certifikát s příponou .p12 si vygenerujte na stránkách finanční správy. Podrobný video návod najdete zde.

1. Zkontrolujte správnost EET údajů:
· DIČ ve tvaru „CZ123456789“ (u neplátců DPH bývá DIČ rodné číslo, pole nesmí být prázdné nebo smyšlené),
· Číslo provozovny (např. „11“ – jedná se o číslo přidělené na daňovém portálu EET v sekci Provozovny),
· Označení pokladny (libovolné označení pokladny, pole nesmí být prázdné a nesmí obsahovat diakritiku a speciální znak),
· Heslo certifikátu (soukromý klíč, který jste si zadali při generování certifikátu).
· Vybraný certifikát (musíte vidět soubor s koncovkou .p12) – pokud certifikát nelze načíst (pouze Android) pokračujte krokem č.4
3. Pokud Test EET selhal znovu, vytiskněte účtenku na 1 Kč a zkontrolujte jaký kod obsahuje.
· BKP a FIK – správně nastaveno
· BKP a PKP – chyba komunikace s EET serverem, přejděte k bodu č.5, pokud problém setrvává vraťte se k bodu 1
· žádný kod – chybně zadané heslo nebo certifikát
4. Zkontrolujte nastavení v systému Android:
Nastavení > Správa aplikací > Profi Účtenka > Oprávnění > Úložiště – zapnout ANO
5. Zkontrolujte jestli vaše zařízení obsahuje nový SSL certifikát dle návodu

1. Vypněte a znovu zapněte Profi Účtenku, pokud stále tlačítko nereaguje pokračujte bodem 2.
2. Zkuste alternativní postup pro nahrání certifikátu:
• Najděte si přes Průzkumník souborů uložený certifikát (u iOS si ho pošlete na e-mail).
• Zvolte jeho otevření v aplikaci Profi Účtenka, kterou jste si předem stáhli.
• Aplikace Profi Účtenka se otevře s hláškou “Certifikát byl importován”.

U iOS a Windows 10 Mobile přejmenujte příponu certifikátu z certifikat.p12 na certifikat.eet
(jak zobrazit přípony souboru se dozvíte zde)

V případě, že v Profi Účtence na systému Android vyberete certifikát (.p12) pomocí tlačítka „Načíst certifikát“ a neuloží se do aplikace, je možné, že nemá aplikace Profi Účtenka práva k přístupu úložiště zařízení.

Zkontrolujte tedy nastavení v systému Android:
Nastavení > Správa aplikací > Profi Účtenka > Oprávnění > Úložiště – zapnout ANO

Tento certifikát je řešen ze strany operačního systému (Android, iOS nebo Windows) vašeho zařízení nikoli přímo aplikace Profi Účtenka. Zkontrolujte si tedy, jestli vaše zařízení obsahuje certifikát „DigiCert Assured ID Root G2“. Návod jak certifikát zkontrolovat a případně nainstalovat najdete na našem blogu Pro korektní funkce doporučujeme mít aktuální verzi aplikace!
Certifikát je dostupný pouze pro zařízení s operačním systémem:
· Android 5.0 a novější
· Apple iOS 7 a novější
· Apple OS X Mavericks a novější
· Windows XP SP3 a novější